bolander

Kategori: Resor

LAST NIGHT

Favoritkvällen med favoritpersonen.

Vilken galen resa! Prag ligger verkligen i topp bland resorna som jag och Hilma gjort ihop. Jag är kär.

Bilderna kommer från sista kvällen. Tyvärr så glömde jag min kamera hemma.

På morgonen när vi skulle åka så var jag så stressad att jag glömde den i laddaren, och jag kom inte på det förens vi var vid tåget. Så typiskt mig. Jag önskar verkligen att jag var en sådan person som "have it all together" ibland.

Återberättelse av kvällen:

Det var söndag kväll, så gatorna kryllade inte direkt av folk. Vi såg en och annan alkis sittandes på Karlsbron, någon förvirrad turist som inte hittade hem och en och annan servitör som stod och rökte utanför någon resturang. Hilma och jag var egentligen för sent ute för att leta efter ett middagställe men vi vandrande upp längst med gatorna i gamla stan för att pröva lyckan längre upp i bergen. Destu längre upp vi kom destu tystare och ensammare blev det, tills vi tillslut var helt ensamma. Ensamma i en storstad med över en miljon invånare.

Längst upp i gamla stan med utsikt över hela Prag så hittade vi en fantastisk liten resturang med en servering uppe på taket. Så där satt vi, Hilma och jag, med nästan en helt resturang för och själva. Maten var fantastisk, vinet var super och även servicen höll hög kvalité.

Efter midnatt så vandrade vi vidare runt i gamla stan utan att stöta på näst intill en enda själ.

Tidigare på resan så hade vi varit vid John Lennon wall och målat, då hade det kryllat av folk och det var nästan så att vi fick knuffa oss fram. Nu var gatan och väggen bara vår.

Hela Prag hade helt plötsligt förvandlats till en spökstad och jag kan nog aldrig få er att förstå hur vackert det var.

Hellskotta vad jag saknar det redan.

ROSKILDEFESTIVALEN 2016!!

OMGGGGGGG

BILJETTERNA ÄR KÖPTA!!

25 JUNI - 2 JULI SÅ SKA JAG TILL ROSKILDE 2016!

Jag är så galet glad, hoppar upp och ner av lycka.

Det är så grymma artister bokade i år! Bland annat Red hot chili peppers!

VI DRAR TILL LONDON BABY

SIXTEN PÅ MARKNAD I NOTTING HILL

JAG PÅ ELECTRIC HOUSE

SIGGE PÅ JAKT EFTER VINTAGE

SNYGG BOYFRIEND

HOLLA AMIGOS!

Här kommer en snabb lista med BÄSTA i London:

BÄSTA vintageshopping: Brick Lane! Det är en område som ligger ca 20 minuter med tunnelbana från "centrum", med feta barer, utställningar, shopping och SUPERCOOLA människor. Jag kände mig så basic när jag var där pga alla hade så fet stil.

BÄSTA maten: Ät på Tozi! Supermysig tapasbar. Universums bästa brunch hittar ni på Bourne & Hollingsworth Buildings. En bild från brunchstället ser ni precis här över, den med alla växter.

BÄSTA "aktiviteten": Går på musikal. Bara gör det. Det kan bli lite tjatigt med alla tips om musikaler och jag har tidigare inte förstått hypen när mina klasskamrater lyssnat igenom låtarna från Wicked om och om och om igen. Men nu förstår jag verkligen. Det är bland det bästa jag varit med om, det vill ni bara inte missa. Vi gick på Wicked, och jag satt med ögon som tekoppar hela föreställningen. Jag var helt trollbunden.

Det kan tänkas att det kommer ett till inlägg om London pga jag har SÅ MYCKET BILDER och så mycket att berätta!

Kyssar

LONDON STREET

I'm back!

London var amazing! Jag fotograferade lite streetbilder som ni kan skåda här över.

Mer bilder kommer senare ikväll och lite listor och liknande.

puss

LONDON TOMORROW!

INATT SÅ TAR JAG OCH SIGGE FLYGET TILL LONDON!!!

Omg jag har haft så mycket att göra de senaste dagarna! Sixten har fyllt år, jag har gjort ytligare fotojobb med ICON, jag har sprungit ärenden som behöver fixas inför resan till London och skrivit uppsatser som måste vara klara innan betygsättningen nästa vecka.

Jag är så taggad på London, jag har aldrig varit där innan. Resan är en julklapp från världens finaste Sixten, som jag längtat.

Det är en weekend, vi stannar alltså bara till måndag kväll, så idag så ska jag göra upp en mer precis plan för vad vi ska hitta på så att vi inte missar något.

Puss

ROADTRIP HELSINGÖR

HELLO

Sista inläget om förra helgens roadtrip

Slutligen, Danmark. Jag har bara två simpla tips för Helsingör: Drick öl på uteserveringar och ät glass.

bye

BOAT

Inlägg nr3 om roadtripen

Här kommer bilderna från båten. Så cozy och smidigt.

ROADTRIP HELSINGBORG

inlägg 2 om helgens roadtrip

Jag och Sigge var som sagt i Helsingborg och Helsingör i helgen på en supermysig och spontan roadtrip.

Här kommer 3 snabba tips om Helsingborg:

1. Baren/klubben/konsertlokalen: Tivoli. Jag och Sixten var inte där i helgen, utan jag var där förra våren med Tilda. Ganska så udda koncept med att blanda en rockbar med typisk houseklubb, men det funkar. Jag är dock osäker om jag var för hög på livet för att se några brister just i den stunden, men som jag minns det så var det superbra.

2. Frukoststället: Étoile Café & Bistro. Superfint frukost-fik som är inspirerat av Frankrike. Uteserveringen är magisk, härliga soffor och gassande sol. Utsikten är sådär, men det vägs upp av den goda råsaften och mackorna. Där var Sixten och jag i Söndags. Bild ser ni högre upp i inlägget.

3. Matmarknad: Gustav Adolfs Torg. Här säljs massvis med frukt, grönsaker, fisk osv. Här köpte jag och Sigge en stor vattenmelonbit som vi åt på båten över till Danmark.

ROADTRIP

Inlägg nr 1 om helgens roadtrip

I Lördags så lånade jag och Sigge pappas skåpbil och drog på en spontan roadtrip till Helsingborg och Helsingör. Eftersom det var första lördagen i månaden så hade vi självklart picknickfrukost som ni kan se på en av bilderna här över. Så mys.

Vi packade helt enkelt bilen full med täcken, kuddar osv och sov där. Det var så himla kul. Ganska trångt och hyfsat lökigt men som sagt verkligen så kul. Och på morgonen så öppnade vi bakdörrarna så att solen kunde komma in as you can see på bilden precis här över.

Om du är student med lite tight budget som ändå gillar att åka iväg på lite minitrips och liknande så rekommenderar jag starkt att göra som vi gjorde. Parkeringen gick liksom bara på 15 spänn! Hur najs?? Så kan man spendera mer på shopping och mat. ;)

PUSS

LONDON-PRAG-RHODOS

Efter studenten så är det för många en självklarhet att ge sig ut och resa. Jag har själv drömmar om att resa långt och länge utan en tanke på att komma hem. Men jag har insett att jag är lite mer av en weekend-person. Eller åtminstone hålla mig under tre veckor strecket-person. När resor börjar närma sig fyra, fem veckor så trivs jag inte längre. Jag älskar att resa, det har jag alltid gjort, men jag föredrar nog hellre en weekend i Paris än 12 månader jorden runt.

Jag satt och kollade igenom lite gamla bilder från tidigare resor:

London är resan som ligger närmst, i Maj ska jag och Sixten till London. Jag fick det av honom i julklapp, världens bästa.

Paris är något som jag längtar tillbaka till, jag var där för två år sedan med min bästa kompis Hilma, det var en av de bästa resorna i mitt liv. Vi hyrde en fantastisk lägenhet bredvid Sacre Coeur, en etta med ett loft. På morgonen så åt vi frukost på trappan nedanför Sacre Coeur med utsikt över hela Paris. Jag längtar tillbaka så mycket att jag nästan spricker, så det skulle jag gärna vilja boka in som en kommande weekend om schemat tillåter.

Prag ligger högst upp på listan över vilka resor som ska bokas in. Hilma och jag funderar nämligen på att åka dit en sväng i sommar. Förhoppningsvis så matchar våra jobbscheman.

Rhodos funderar jag som sagt på att åka till i sommar och hälsa på Jessica en sväng som ska jobba en säsong på Solsidan Bar.

Nice har jag haft lite tankar på eftersom jag är väldigt sugen på en solsemester. Jag har dock hört att Nice inte är mycket att ha om man vill stanna längre än några dagar. Så om du vet någon najs destination med mycket sol men gärna lite kultur och stadsliv också så lämna gärna en kommentar.

Sydamerika har alltid varit en dröm om jag skulle ge mig ut på en resa en lite längre tid. Klyschan att åka med en bil längst kusten i värmen... Det låter sweet i mina öron. Sixten har också tankar på Sydamerika, så till nästa år kanske man är påväg, man vet aldrig vad som händer.

Jag sitter här hemma och drömmer mig bort och planerar lite inför London. Letar efter restauranger, mysiga barer och marknader. Vi har bokat biljetter till Wicked. Herregud vad jag längtar.

KÖPENHAMN ETT

Här kommer bilder från Köpenhamn part ett, att hinna blogga på sin födelsedag är inte lätt.

Snart kommer släkten hit med pompa och ståt, så inlägget blir kort-förlåt.

Men ikväll ska ni allt få se, hoppars bilderna får er att le.